Management antreprenorial


Oportunităţi de înfiinţare de noi afaceri

 

Primul lucru pe care trebuie să-l facă o persoană după ce a luat decizia de implicare în afaceri îl constituie identificarea unor idei posibile de afaceri din care să rezulte oportunităţi viabile.

 

Este deosebit de important să se facă distincţie între idee şi oportunitate.

 

Oportunitatea, în sens antreprenorial, este o idee care poate fi transformată într-o afacere.

Ea are calitatea de a fi atractivă, durabilă, de actualitate şi se are în vedere un produs sau serviciu care creează sau adaugă valoare cumparatorului sau utilizatorului final.

Practic, acţiunea de elaborare a planului de afaceri şi analiza fezabilitatii sale, are menirea de a transforma ideea de afaceri în oportunitate.

 

Pentru a reuşi în afaceri este necesară identificarea unei idei viabile, la momentul oportun şi pentru o piaţă adecvată.

 

După identificarea şi evaluarea oportunităţilor de afaceri, următorul pas al întreprinzătorului este să-şi planifice lansarea în afaceri.

 

Metode de intrare în afaceri


Întreprinzătorul are două metode principale de intrare în afaceri :

 

  • iniţierea unei afaceri proprii
  • cumpărarea (cesionarea) unei afaceri existente
  • concesionarea (franciza)

 

Iniţierea unei afaceri

 

Afacerile orientate spre oportunităţi pot fi iniţiate uneori doar prin începerea de noi afaceri întrucat oportunităţile pot fi exploatate numai în acest mod.

 

Dacă afacerea vizează un nou produs sau serviciu, nu există altă alternativă.

 

Dacă produsul sau serviciul nu este nou, însă se află pe o piaţă în creştere, mai pot exista şi alte firme pe piaţă, însă acestea arareori sunt de vânzare.

Faptul că nici o afacere nu este de vânzare pe o anumită piaţă este un semn că pe acea piaţă mai exista încă oportunităţi neexploatate.

 

Iniţierea unei afaceri este mult mai dificilă decât cumpărarea unei afaceri existente sau concesionarea deoarece totul trebuie pornit de la inceput.

De asemenea, şi riscul este mai mare.

Totuşi, pentru multă lume procesul transformării unei idei viabile într-o afacere reprezintă adevărata esenţă a antreprenoriatului.

 

Servicii oferite :

Fundamentarea afacerii, analiza poziţiei financiare şi a performanţelor, diagnosticul rentabilităţii, analiza riscului.

Cele mai importante avantaje ale iniţierii unei afaceri proprii sunt :

 

  • Flexibilitatea. În faza iniţială, afacerea poate folosi personal cu normă redusă, în faza de creştere poate închiria echipamentele, pentru a face economii. Dacă firma are succes, întreprinzătorul o poate structura în aşa fel încât să maximizeze randamentul investiţiei.

 

  • Imagine. Crearea imaginii dorite de întreprinzător este unul dintre cele mai importante aspecte ale strategiei antreprenoriale.

 

  • Alegerea personalului. Pornind de la început, întreprinzătorul are posibilitatea să angajeze personalul pe care îl doreşte. În plus, acest lucru îi permite să adopte o structură eficientă a personalului.

 

  • Lipsa erorilor precedente. Întreprinzătorii care iniţiază afaceri îşi vor crea propriul sistem de lucru, neinfluenţat de greşeli precedente.

 

  • Amplasare adecvată. Prin studiul de oportunitate întreprinzătorul evaluează variantele de amplasare a afacerii, alegând-o pe cea optimă.

 

  • Noi materiale şi echipamente. O afacere nouă îi permite întreprinzătorului să cumpere noi echipamente, materiale, stocuri etc.

 

  • Crearea de locuri de muncă. Prin înfiinţarea unei afaceri se crează noi locuri de muncă, oferând prilejul de găsire a unui loc de muncă şi pentru persoanele mai puţin calificate.

 

  • Mândria. Întreprinzătorul poate fi mândru că a pornit o afacere de la început. Deşi va trebui să apeleze la mulţi consultanţi, în caz de succes întreprinzătorul îşi va lua partea leului şi va primi admiraţia familiei, prietenilor şi mediei.

 

  • Responsabilitatea socială. Furnizarea locurilor de muncă este unul din aspectele responsabilităţii sociale. Un alt aspect îl reprezintă prestarea unor servicii care nu se află în zonă, acţiuni caritabile etc.

 

Principalele dezavantaje ale începerii unei afaceri sunt :

 

  • Rezistenţa consumatorilor. Loialitatea oarbă faţă de firmele existente sau letargia formată de-a lungul anilor pot duce la comoditate, adică la apelarea la aceeaşi firmă. Atitudinile şi obiceiurile se schimbă lent, aşa încât noul întreprinzător trebuie să lupte cu consecvenţă împotriva acestui obstacol important.

 

  • Timp de lansare îndelungat. Trebuie găsiţi furnizori, surse de finanţare, local, achiziţionate echipamente şi angajat personal. Fiecare din aceste aspecte necesită timp. În plus, este necesară o perioadă de timp până afacerea se stabilizează.

 

  • Dificultăţi în finanţare. Lipsa unor situaţii financiare precedente face mai puţin predictibil succesul afacerii şi băncile vor fi rezervate în a finanţa astfel de firme.

 

  • Răspunsul agresiv al concurenţilor. Prezenţa unei noi firme pe o piaţă matură sau în declin nu este binevenită. Firmele deja existente vor răspunde agresiv la reacţia noului intrus şi vor face eforturi susţinute să-şi menţină partea de piaţă.

 

  • Dificultatea formării unei imagini proprii. O firmă nouă trebuie să-şi formeze o imagine proprie. Acest  fapt este mai relevant în cazul comerţului cu amănuntul şi al restaurantelor.

 

  • Costuri suplimentare. De multe ori se face o estimare a costurilor prea optimistă în iniţierea unei afaceri. La acestea se pot adăuga costurile necesare diferitelor schimbări : recalificarea salariaţilor, schimbarea furnizorilor, alte echipamente.

 

  • Neluarea în considerare a ciclului de viaţă al produselor. Nici un produs nu este în mod instantaneu profitabil şi nici nu va avea succes  o veşnicie. Întreprinzătorul trebuie nu numai să proiecteze ciclul de viaţă al produselor sale, dar să recunoască şi faptul că introducerea produsului la timpul potrivit este o cerinţă a succesului în afaceri.

 

  • Efort prelungit. Iniţierea unei afaceri presupune un mare efort. Noua afacere cere de multe ori 16-18 ore pe zi, şapte zile pe săptămână şi lipsa concediului.

 

  • Birocraţie. Pentru a iniţia o afacere sunt necesare o sumedenie de formalităţi.

 

  • Risc ridicat. Întreprinzătorul are de luat un număr mare de decizii atunci când înfiinţează o firmă. Estimarea greşită a unor acţiuni, evenimentele neprevăzute şi optimismul exagerat pot duce la eşec încă de la început.

 

Servicii oferite :

Fundamentarea afacerii, analiza poziţiei financiare şi a performanţelor, diagnosticul rentabilităţii, analiza riscului.

 

Viziune

Viziunea noastră este să fim ecosistemul preferat unde clienţii, angajaţii şi partenerii nostri îşi împărtăşesc unii altora experienţa şi mobilizează resurse pentru a crea valoare pentru toţi.

Misiune

Misiunea noastră este să oferim consultanţă firmelor mici, aflate la început de drum şi nu numai, să înţelegem nevoile clienţilor noştri şi să îi ajutăm să îşi atingă potenţialul maxim prin reducerea costurilor şi creşterea productivităţii.

Servicii

- Fudamentarea afacerii
- Analiza poziţiei financiare
- Analiza performanţelor
- Analiza activităţii întreprinderii
- Analiza fluxurilor de numerar
- Diagnosticul rentabilităţii
- Analiza riscului

Contact

  • Telefon:
    (+40) 773 864 734
  • Email:
    imperial.ro@gmail.com
  • Adresa:
    Ep. Iacob Antonovici 17
    Bârlad, 731212, Vaslui
    România